Lexus bo na Ženevskem avtosalonu 2018 praznoval 10-letnico modelov linije F. Gre za serijo avtomobilov, ki so inženirsko in oblikovalsko zasnovani za še bolj športno vozniško izkušnjo.
Posebej za to jubilejno priložnost so pripravili model RC F Special Edition, ki s svojo športno naravnanostjo izžareva duha linije F.
Lexus F – prvih 10 let
Ekskluzivna izvedba F je bila prvič predstavljena leta 2008 pri modelu IS F. Kmalu pa sta bila v različici F na voljo tudi modela športni kupe RC F in limuzina GS F.
Lexus s črko F praznuje svoje spoštovanje do legendarne steze Fuji Speedway in tehničnega centra Higashi Fuji, ki sta pod vznožjem gore Fudži. Hkrati pa črka F označuje najbolj zmogljive modele znamke.
Lexus je z modeli linije F želel izdelati mišičaste avtomobile atletskega videza in izrazito športnih zmogljivosti, ki bodo hkrati omogočali izjemni užitek v vožnji. Hkrati pa bodo vsebovali vso sofisticirano tehnologijo in napredno varnostno opremo
Izjemno kakovost teh avtomobilov je še najbolje opisal eden izmed inženirjev: »Na splošno velja prepričanje, da sta upravljanje športnih avtomobilov in vožnja težavna. A ni tako. Če so le v pravih rokah. Točno taki so avtomobili linije F. Zasnovani so za navdušence ne glede na stopnjo njihovih sposobnosti in znanja, saj je mogoče elektroniko in druge nastavitve temu prilagoditi. Že osnovne nastavitve pa ponujajo izjemno doživetje.«
Lexusovi modeli F so rezultat poglobljenega razvoja in številnih testiranj na najzahtevnejših dirkališčih na svetu, od Fuji Speedwaya do Nürburgringa. Le tako jim je uspelo doseči najboljše dinamične zmogljivosti, natančno krmiljenje, odzivnost in moč. Rezultat so avtomobili, ki ponujajo neposredno odzivnost in vozniku zagotavljajo občutek nadzora ne glede na hitrost, vozne razmere in stopnjo njegovega znanja in vozniških sposobnosti.
Ekskluzivni novi RC F Special Edition
Redka in ekskluzivna različica športnega kupeja RC F Special Edition svojo evropsko premiero doživlja na letošnjem ženevskem avtosalonu.
Avtomobil se ponaša s športnimi linijami in površinami, ki jih še dodatno poudarja temna matirana barva nebula grey. Enake barvne obdelave so deležni tudi drugi dekorativni elementi zunanjosti, kot na primer ročaji vrat, pokrovi vzvratnih ogledal, antena ... 19-palčna večkraka platišča v visoko bleščeči črni barvi pa ustvarjajo atraktiven kontrast.
Velike zavorne čeljusti z logotipom F so obarvane v modro barvo in so jasno vidne skozi večkraka platišča. Podoben odtenek modre barve je uporabljen tudi na obrobi diskretnega znaka F na sprednjih krilcih. Poleg tega je RC F Special Edition opremljen tudi z bolj zmogljivimi blažilniki.
Tudi notranjost se ponaša s športno poudarjenim videzom v ekskluzivni tematiki Blue Carbon. Sedeži, ki so oblečeni v živahno usnje modre barve in so na vzglavnikih opremljeni s simbolom F, omogočajo izjemen oprijem. Poleg tega so opremljeni tudi s funkcijama ogrevanja in ventilacije.
V podobno modro usnje so oblečeni tudi volanski obroč, prestavna ročica in nadzorna plošča, z njimi se barvno ujemajo tudi varnostni pasovi. Plošča okoli gumbov za nadzor stekel in opore za roke na vratih se ponašajo z obdelavo Carbon Weave, ki je na voljo v modri, črni in srebrni barvi.
Zadnji sedeži so oblečeni v črno usnje in imajo vgraviran simbol F. Vsak model je opremljen tudi s posebno kovinsko značko, ki označuje, da gre za model omejene serije.
Med drugimi značilnostmi izstopajo še: RC F Carbon Pack, ki ima na pokrovu motorja, strehi in zadnjem spojlerju obdelavo iz ogljikovih vlaken. Skupaj s posebnim vektorskim diferencialom še dodatno izboljšuje natančno in odzivno vožnjo na ovinkih. Varnostna oprema vključuje Lexus Safety Sense+, sistem za zaznavanje drugih udeležencev v prometu in sistem za zaznavanje mrtvega kota.
Lexus IS F – originalni Lexusov model linije F
Leta 2008 predstavljeni IS F je bil sploh prvi Lexusov model linije F. Takrat so posebej za ta model razvili 5,0-litrski motor V8, ki je zmogel Še pretvori in je od 0 do 100 km/h pospešil v 4,8 sekunde. Opremljen je bil z osemstopenjskim avtomatskim menjalnikom Sport Direct Shift, ki je bil takrat najhitrejši na trgu – prestave je zamenjaval v neverjetnih 0,1 sekunde.
Moč in hitrost sta že od nekdaj najpomembnejši značilnosti značaja IS F. Zaradi Lexusovega posebnega dinamičnega sistema VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management), ki zagotavlja koordiniran nadzor zaviranja, trenja, stabilnosti, krmiljenja in menjalnika, so lahko vozniki uživali v maksimalnih zmogljivostih avtomobila. Način Sport omogoča vozniku popolno svobodo, kljub temu pa sistem VDIM posreduje na točki maksimalnega zdrsavanja. Pravim avanturistom je bil omogočen tudi popoln izklop sistema VDIM, s čimer so bili vozniki deležni občutkov, ki jih sicer poznajo dirkači relija.
Velike zavorne čeljusti z logotipom F so obarvane v modro barvo in so jasno vidne skozi večkraka platišča. Podoben odtenek modre barve je uporabljen tudi na obrobi diskretnega znaka F na sprednjih krilcih. Poleg tega je RC F Special Edition opremljen tudi z bolj zmogljivimi blažilniki.
RC F – zmogljivi kupe
Leta 2014 je Lexus odprl novo poglavje svojega programa F, saj so na podlagi modela RC Coupe izdelali še zmogljivejši model RC F. Še dodatno so izboljšali motor V8, ki zmore Še pretvori. Menjalnik SPDS pa omogoča šest načinov vožnje, med drugim tudi G-sensor Al-Shift za visokozmogljivo športno vožnjo.
Odzivnost je še ostrejša in pospešek še bolj linearen – vse do rdečega polja pri 7000 obratih. Uporabljeni so bili močnejši in lažji materiali, med katerimi so tudi ventili iz titana. Hkrati pa so bili nameščeni večji zavorni diski, ki omogočajo še učinkovitejše ustavljanje.
GS F – zmogljiva limuzina
Odtis zmogljivosti je bil limuzini GS dodan leta 2015. Takrat je bil ustvarjen model GS F. Zanj so uporabili enak pogonski sklop, krmiljenje pa so izboljševali z obsežnimi testiranji na legendarnem dirkališču Nürburgring Nordschleife, ki velja za enega najzahtevnejših na svetu.
Čeprav je ta petsedežna limuzina nastajala na dirkalnih stezah in ima v krvi značaj modelov F, ponuja obilo užitka pri vsakdanji vožnji, da o občutkih na ovinkastih gorskih cestah sploh ne govorimo.