Izjemen zvok motroja je pomemben sestavni del novega Lexusa LC Convertible.
• Tehnike zvoka, ki so povzete iz legendarnega superšportnega modela LFA.
• "Harmonijo nasprotij" sestavljata izjemen zvok motorja in tišina v potniški kabini.
• Inovativna tehnika za absorbcijo zvoka.
Sedite za volan izjemnega avtomobila Lexus LC 500 Convertible, spustite streho in pohodite stopalko za plin. S tem boste v avtomobilovem drobovju zbudili motor V8, ki je v trenutku pripravljen za akcijo.
LC 500 Convertible je avtomobil, pri katerem se prepletajo moč, eleganca, atraktivnost in izjemen zvok. Vse to so sestavni deli izjemne senzorske kakovosti, ki je vgrajena v Lexusov kupe z mehko pomično streho. Generiranje ravno prave količine vseh elementov je bil eden izmed glavnih ciljev članov razvojne ekipe, ki ji je z inženirsko natančnostjo uspel pravi podvig.
SUPERŠPORTNIK LFA JE BIL NAVDIH
Zvok motorja je bil za Lexusove inženirje izjemno pomemben, že ko so snovali legendarni ročno sestavljeni superšportni model LFA. Specialisti, ki so se podpisali pod njegov motor V10, so ustvarili takorekoč idealno zvočno atmosfero.
LC Convertible je avtomobil nekliko drugačnega značaja. Zato mora njegov zmogljivi motor V8 ponuditi ravno pravo ravnovesje med rohnenjem motorja in tišino kabine. Poleg tega pa mora avtomobil v vsakem trenutku ustvarjati občutek vožnje v kabrioletu. Temu načelu pri Lexusu pravijo harmonija nasprotij.
Za dosego maksimalnega zvočnega učinka se zvok motorja spreminja glede na obrate. Med pospeševanjem je bolj glasen, pri stabilni hitrosti v 10. prestavi in ob spuščeni strehi pa je precej bolj umirjen. Pri soustvarjanju tega učinka pa pomembno vlogo igra tudi izpušni sistem.
USTVARJENJE POPOLNEGA ZVOKA
LC 500 Convertible poganja 5,0-litrski motor V8. Lexusovi inženirji so pri snovanju njegovega zvoka uporabili posebne akustične tehnologije, s katerimi so dosegli harmonijo vseh spektrov stereofoničnega zvoka, ki ustvarja globino in je hkrati prijeten za ušesa.
Tehnologija Active Noise Control očisti zvok frekvenc, ki smo jih sicer vajeni v avtomobilu. Na ta način so odstranjeni vsi neprijetni zvoki in bobnenje, ki jih ustvarja delovanje pogonskega sklopa.
Hrup v kabini je nadzorovan s pomočjo mikrofona, ki je je v kupeju nameščen na strehi, v kabrioletu pa v notranjosti naslonjala za glavo vozniškega sedeža. Namestitev v bližini voznikovih ušes pomeni dostop do širšega spektra različnih frekvenc. S pomočjo kompleksnega algoritma pa jih je možno preračunati in prilagoditi, tako da delujejo na kateremkoli sedežu v vozilu.
TIŠINA KOT V KUPEJU
Kljub temu da je LC Convertible opremljen z mehko streho, so Lexusovi inženirji želeli zasnovati kabino, ki bo podobno tiha kot kupejevska različica. Izdelali so posebne akustične simulatorje, s pomočjo katerih so odkrili, skozi katere točke zvok vstopa v prostor. Na podlagi teh podatkov so uspeli izračunati količino zvočne izolacije in določiti njene lokacije.
Svojevrsten izziv je predstavljal prostor za odlaganje prtljage za zadnjima sedežema. Tam namreč v kabino vstopa zvok izpušnega sistema in pnevmatik. Ker niso imeli dovolj prostora za namestitev zvočno-izolativnega materiala, so prilagodili notranje obloge. Uporabili so material, ki absorbira zvok, hkrati pa njegova struktura prepušča zrak. Na ta način so dosegli, da celotna površina prtljažnega prostora vpija hrup.
Ker je ta del viden v kabini avtomobila, so se seveda izdatno posvetili njegovemu izgledu. Inženirji so preizkušali različne materiale, preden so se odločili za finalno različico oblog. Izbrali so material, ki ga navadno uporabljajo za obloge notranje strani kolotekov. Za zadostitev varnostnim standardom so povečali gostoto materiala, ki hkrati ponuja tudi atraktiven vizualni učinek.