Skip to Main Content (Press Enter)

Svetovna premiera novega povsem električnega športnega terenca Lexus RZ 2025

  • Nova, razširjena paleta ponuja večjo moč, boljšo učinkovitost in dinamično zmogljivost za večje zadovoljstvo pri vožnji
  • Prvič uporabljen Lexusov sistem krmiljenja prek žice
  • Celovita izboljšava električnega sistema zagotavlja večji domet in hitrejše polnjenje
  • Predstavitev prvega modela RZ F SPORT, RZ 550e, ki ponuja več moči in nov Lexusov sistem virtualnega ročnega prestavljanja Interactive Manual Drive
  • Novi RZ bo v Evropi na voljo predvidoma od jeseni 2025
Novi Lexus RZ je nedavno doživel svetovno premiero v Bruslju v Belgiji. Luksuzni električni športni terenec je bil deležen obsežnih izboljšav, ki doživetje vožnje dvigajo na višjo raven po zaslugi inovativnih tehnologij za več moči, boljši nadzor ter večjo vključenost in zadovoljstvo voznika. Te prelomne spremembe dopolnjujejo še dodatne izboljšave udobja v vozilu.
Lexus je pionir na področju elektrifikacije na trgu luksuznih vozil že vse od predstavitve modela RX 400h leta 2005, pri čemer si dosledno prizadeva za ravnovesje med kakovostjo vožnje in voznikovo vključenostjo ter okoljsko učinkovitostjo. S svojo vizijo Lexus Electrified, napovedano leta 2019, želi doseči ogljično nevtralno družbo s ponudbo različnih tehnologij vozil, vključno z baterijskimi električnimi vozili, hibridi in priključnimi hibridi, s katero želi izpolniti raznolike potrebe strank in trgov.

Model RZ je bil predstavljen leta 2023 kot prvi model Lexus, izdelan na posebni globalni arhitekturni platformi za baterijska električna vozila (BEV). Ponujal je novo doživetje vožnje in oblikovanje, ki ju je omogočila tehnologija elektrifikacije. Leta 2024 je bila kot odziv na povpraševanje strank serija razširjena z uvedbo modela s pogonom na sprednji kolesi.

Pri razvoju novega modela RZ so se osredotočili na štiri ključne stebre: užitek pri vožnji, domet in polnjenje baterije, zmogljivost ter oblikovanje.

Glavna tehnična inovacija je prvič uporabljen Lexusov sistem krmiljenja prek žice. Ta zagotavlja novo izkušnjo vožnje z nemotenim, enostavnim in bolj intuitivnim krmiljenjem, zlasti na ovinkastih cestah. Omogoča tudi odzivnost in povratne informacije za voznika brez neželenih vibracij. Da vozilo zagotavlja želene lastnosti Lexus Driving Signature, so poskrbeli med natančnim razvojem v Lexusovem testnem centru Shimoyama na Japonskem.
Z novo modelno paleto se z zmogljivostjo in slogom F SPORT prvič ponaša tudi RZ. RZ 550e s štirikolesnim pogonom je najmočnejši model RZ za novo doživetje baterijske električne vožnje z Lexusovim elektronskim sistemom Interactive Manual Drive, ki omogoča virtualno ročno prestavljanje (več podrobnosti o modelu RZ F SPORT najdete spodaj).

Ker se pri Lexusu v prvi vrsti vselej osredotočajo na potrebe strank, RZ poleg dodatne moči zagotavlja tudi večjo učinkovitost in boljšo uporabniško izkušnjo. Celovita prenova sistema BEV, vključno z izboljšavami litij-ionske baterije za večjo moč in zmogljivost ter izpopolnitvijo Lexusove osi eAxle, omogoča pričakovano povečanje dometa do 100 km (odvisno od modela in končne homologacije).

Poleg tega bo čas polnjenja baterije krajši, k čemur bosta pripomogla nov sistem predkondicioniranja baterije in vgrajeni 22 kW polnilnik AC.

Globalnemu razkritju novega modela RZ bo sledila njegova uvedba na evropski trg jeseni 2025. 

Popolnoma prenovljen sistem BEV

Električni sistem modela RZ je bil popolnoma prenovljen, pri čemer so poseben poudarek namenili izboljšanju praktičnosti in užitka pri vožnji. Ključne spremembe vključujejo uvedbo novega sistema eAxle z izboljšano močjo motorja in učinkovitostjo inverterja ter znatno zmanjšanje izgub. Izboljšana je tudi zmogljivost litij-ionske baterije, ki zdaj znaša 77 kWh.

Po zaslugi večje zmogljivosti in večje izbire bo novi RZ razširil svoj tržni doseg ter zadovoljil širši spekter potreb in želja strank.

Z izpopolnitvijo in povečanjem števila baterijskih celic je bila izboljšana zmogljivost litij-ionske baterije, kar omogoča večjo moč elektromotorja sistema eAxle. Za stranko to ne pomeni le boljšega pospeševanja in zmogljivosti pri najvišji hitrosti, temveč tudi bolj vznemirljivo in odzivno vožnjo v srednjem razredu.

K visoki zmogljivosti dodatno prispeva vodno hlajenje baterije in sistema BEV.

Po zaslugi združevanja visokozmogljive baterije in osi eAxle z različnimi sistemi serija RZ vključuje tri opcije moči: 224 KM/165 kW pri modelu RZ 350e, 380 KM/280 kW pri modelu RZ 500e in 408 KM/300 kW pri modelu RZ 550e F SPORT.

Poleg tega se RZ s štirikolesnim pogonom ponaša s podvojeno vlečno zmogljivostjo in zdaj omogoča tudi vleko tovora (z zavorami) do 1500 kg.

Večji domet

Tehnične izboljšave pogonskega sklopa modela RZ so omogočile znatno povečanje dometa, zlasti zaradi zmanjšanja izgub energije v sistemu eAxle, večje zmogljivosti baterije in optimizacije nadzornih sistemov. Po začasnih podatkih je domet novega modela RZ večji za do 100 km (odvisno od modela in končne homologacije).

 

Krajši čas polnjenja

Zmogljivost polnjenja je izboljšana tudi po zaslugi povečane zmogljivosti baterije, izboljšave strukture baterijskega sklopa in novega vgrajenega 22 kW polnilnika AC, ki predvideva čedalje večjo ponudbo javne infrastrukture za hitro polnjenje. 

Polnjenje pri nizkih temperaturah je izboljšano po zaslugi nove funkcije za predkondicioniranje baterije. To optimizira temperaturo baterije pred začetkom polnjenja, kar odpravlja čakanje in posledično skrajša čas polnjenja za približno 30 minut.

 

Edinstvena izkušnja vožnje z Lexusovim sistemom krmiljenja prek žice

Novi RZ je prvi model, ki je opremljen z Lexusovim novim sistemom krmiljenja prek žice. To ustvarja novo, intuitivno in udobno doživetje vožnje, ki brezhibno povezuje voznika in vozilo ter spreminja tradicionalni voznikov kokpit.

Volanski obroč ni povsem okrogel, temveč je oblikovan brez zgornjega in spodnjega dela, zato je skoraj pravokotne oblike, z ukrivljenimi držali na levi in desni strani. Zasnova vozniku pomaga ohranjati osredotočenost na cesto in s svojo kompaktnostjo zagotavlja več prostora okoli kolen in nog, kar olajša vstopanje in izstopanje iz vozila.

Volan se obrača približno za 200 stopinj od skrajno levega do skrajno desnega položaja, kar vozniku omogoča natančen nadzor in enostavno upravljanje. 

Z dinamično prilagoditvijo prestavnega razmerja glede na hitrost vozila omogoča lažje manevriranje pri majhnih hitrostih, okretnost za nemoteno vožnjo po ovinkastih cestah in visoko stopnjo stabilnosti pri hitri vožnji po avtocesti.

Čeprav med volanskim obročem in osmi ni fizične povezave, voznik prejema ustrezne povratne informacije, ki jih posredujejo električni signali, kar zmanjšuje neprijetne vibracije.

Razvoj Lexusovega nadzora pogona DIRECT4

Lexus je poleg prenove sistema BEV modela RZ izboljšal tudi tehnologijo nadzora gibanja vozila DIRECT4, edinstvenega sistema, ki izboljšuje oprijem in stabilnost pri modelih s štirikolesnim pogonom.

Pri speljevanju in pospeševanju pri vožnji naravnost je porazdelitev moči med sprednjim in zadnjim delom vozila nadzorovana v razmerju med 60 : 40 in 0 : 100, da se zmanjša nagibanje in ustvari neposreden občutek pospeševanja. Med zavijanjem se razmerje porazdelitve optimizira med 80 : 20 in 0 : 100 glede na hitrost vozila in kot krmiljenja, da ustreza voznim razmeram. 

Med vožnjo v ovinek se več moči usmeri na sprednjo os, kar zagotavlja enakomerno zavijanje. Pri izhodu iz ovinka je porazdelitev navora skladna z obremenitvijo posameznega kolesa, da se ohrani ravnovesje vozila in omogoči nemoteno pospeševanje. Rezultat je zadovoljujoč občutek pri zavijanju in natančno ohranjanje voznega pasu.

Lexusov integrirani sistem za nadzor dinamike vozila (VDIM) prispeva k udobnejši vožnji ter izboljšani stabilnosti in ravnanju v sili.

Zagotavljanje izkušnje Lexus Driving Signature

Lexusovo poslanstvo je zagotoviti, da vsak model v njegovi ponudbi zagotavlja Lexus Driving Signature, enotno doživetje vožnje, kjer voznik ves čas uživa v udobju, samozavesti in nadzoru. Strateški ukrepi, uporabljeni pri novem modelu RZ, to še poudarjajo.

Za večjo strukturno togost je bilo poskrbljeno z izboljšavami nosilca hladilnika in dodatkom zadnjega nosilca. To pomaga zmanjšati lokalne torzijske deformacije, kar prispeva k čistemu in linearnemu odzivu krmiljenja.

Sistem vzmetenja omogoča natančne nastavitve sprednjih in zadnjih blažilnikov ter vzmeti, kar izboljšuje dinamično zmogljivost, stabilnost in udobje vožnje. 

Prizadevanje za tišino in udobje

Izjemna tišina v kabini je ključna lastnost Lexusovih baterijskih električnih vozil, pri novem modelu RZ pa je z vgradnjo dodatnih funkcij ter ukrepov za zvočno izolacijo in absorpcijo zvoka Lexus šel še dlje. Mednje spadajo nov talni dušilec pod zadnjimi sedeži in izboljšana zvočna izolacija na več mestih. Za odpravljanje hrupa s ceste in hrupa zaradi vetra je bila dodana zvočna izolacija za prekrivalo prtljažnega prostora, obloge zadnjih vrat in prtljažni prostor. Uvedeni so bili tudi ukrepi za dodatno zmanjšanje vibracij.

Nove tehnike oblikovanja notranjosti

Lexus je izdelal prvo oblazinjenje kabine iz materiala ultrasuede z lasersko obdelano grafiko. Obloge vratnih plošč Ultrasuede, izdelane iz trajnostnih materialov na 30-odstotni osnovi rastlin, ustvarjajo nov občutek luksuza.

Prvič je večbarvna ambientna osvetlitev opremljena z novim dinamičnim učinkom senc. Ta ustvarja spreminjajoče se vzorce, ki vzbujajo občutek minevanja časa in čustveno, udobno povezavo s potniki v vozilu. Nova funkcija zatemnitve panoramskega strešnega okna pomaga ohranjati udobje v kabini pri močnem soncu. Z zmanjšanjem odsevov omogoča sočasno uporabo zatemnjenega strešnega okna in elektronskega vzvratnega ogledala.

Novi RZ 550e F SPORT

  • Zmogljivost in oblikovanje F SPORT zdaj tudi v seriji RZ
  • Največja moč 408 KM/300 kW
  • Lexusov prvi sistem za virtualno ročno prestavljanje Interactive Manual Drive
  • Štirikolesni pogon DIRECT4

 

Z novim modelom RZ serija prvič vključuje model F SPORT, ki omogoča bolj vznemirljivo vožnjo z bolj športnim oblikovanjem in ambientom v kabini.

550e F SPORT je najmočnejši model RZ z največjo močjo 408 KM/300 kW. Da bi se ta povečana moč izrazila v zadovoljujoči in vključujoči zmogljivosti, je bilo vzmetenje prilagojeno s spremembami nastavitev blažilnikov in vzmeti.

Lexusov pionirski sistem Interactive Manual Drive

F SPORT je opremljen z Lexusovim pionirskim sistemom Interactive Manual Drive, ki vozniku omogoča boljšo interakcijo z vozilom, saj lahko z obvolanskima prestavnima ročicama uravnava moč, kot bi uporabljal ročni menjalnik. Vozniku so na voljo povratne informacije v realnem času prek stopalke za plin ter zvoki in vizualni elementi, ki ustvarjajo tesnejšo povezavo med človekom in napravo.

Sistem je programiran z osemstopenjskim virtualnim menjalnikom. Virtualni navor se izračuna glede na položaj stopalke za plin in hitrost vozila, nato pa se pomnoži z razmerjem izbrane virtualne prestave. 

Lexus je za boljšo izkušnjo posnel zvoke motorja, sistem pa deluje z omejevalnikom vrtljajev, kar voznikom zagotavlja občutek za pravočasno prestavljanje in spremembe v stanju vozila.

Za pomoč pri izboljšanju natančnosti prestavljanja prikazovalnik sprememb prestav prikazuje stanje vozila.

 

Oblikovanje zunanjosti F SPORT

Mogočna zunanja oblika prispeva k aerodinamični učinkovitosti vozila RZ 550e F SPORT in zagotavlja drzno vizualno podobo. 

Funkcionalni elementi vključujejo spodnje profile sprednjega odbijača, zavorne kanale, sprednji in zadnji spojler ter zadnji odbijač. 20-palčna platišča imajo osnovo iz lahke kovine in aerodinamične pokrove iz smole, ki ne izboljšujejo le energetske učinkovitosti z blaženjem zračnega toka, temveč so tudi lažja.

Model F SPORT bo na voljo v novi ekskluzivni barvi zunanjosti, sivi Neutrino Grey s kovinskimi poudarki, ki bo poskrbela za močen kontrast s črnimi oblikovnimi elementi vozila.

Oblikovanje notranjosti F SPORT

Notranjost vozila F SPORT je črna in temno siva s šivanimi modrimi poudarki, ki izražajo izjemno doživetje vožnje, značilno za baterijska električna vozila. Oblikovanje vključuje armaturno ploščo z mikrogeometrijskim vzorcem.

Za zagotavljanje odlične opore telesu sta sprednja sedeža izdelana z integrirano peno. Oblikovni elementi vključujejo še ščitnike vratnih pragov in volanski obroč F SPORT ter aluminijaste stopalke.