RZ 450e je Lexusov prvi model, ki je že od samega začetka zasnovan kot baterijsko električno vozilo. Namen ni le zagotoviti prednosti brezemisijske, popolnoma električne vožnje, temveč izkoristiti potencial baterijskih električnih vozil za to, da bi poskrbeli za povsem novo izkušnjo vožnje. Da bi to dosegli, je bilo vozilo deležno obsežnih testiranj in izpopolnjevanj na stezi v centru Shimoyama na Japonskem, ki bo kmalu postal Lexusov nov globalni sedež.
To ni vozilo, pri katerem bi šlo zgolj za uporabo električne energije iz baterije namesto običajnega motorja; seže veliko dlje, saj izkorišča vznemirljiv potencial novih tehnologij, ki povečujejo zmogljivost in užitek v vožnji, kar je v skladu s filozofijo Lexus Electrified.
Glavni inženir Takashi Watanabe je povedal: »RZ je bil razvit s ciljem ustvariti edinstveno baterijsko električno vozilo Lexus, ki zagotavlja občutek varnosti, je prijetno na otip in ga je vznemirljivo voziti.
Naša vizija je uporabiti tehnologijo elektrifikacije kot sredstvo za izboljšanje osnovnih zmogljivosti vozila, da bi lahko še naprej zagotavljali užitek v vožnji za vse prihodnje generacije.«
RZ je predvsem še vedno Lexus, ki ohranja vse odlike v smislu zmogljivosti in izdelave, povezane s to blagovno znamko. Podjetje je izkoristilo svoje bogate izkušnje na področju elektrifikacije vozil, da bi zagotovilo prednosti, ki jih omogoča baterijsko električno vozilo, in to s ključno dovršenostjo in izkušnjo vožnje, ki sta edinstveni za to blagovno znamko.
RZ prinaša tudi prvo uporabo Lexusovih novih sistemov e-Axle, kompaktnih motornih enot spredaj in zadaj, ki delujeta v povezavi z novim elektronskim nadzorom navora za štirikolesni pogon DIRECT4. Visokokakovostno vodljivost in odzivnost zagotavlja nova platforma za električna vozila, ki prinaša odlično togost karoserije, nizko težišče in dolgo medosno razdaljo. Zmogljiva litij-ionska baterija, katere kakovost je natančno nadzorovana za zagotavljane dolgoročne zmogljivosti, je v celoti vgrajena v šasijo pod tlemi kabine.
Takšna platforma in baterijski električni pogonski sklop omogočata tudi novo svobodo pri oblikovanju. Pri zunanjosti gre za novo interpretacijo značilne Lexusove vretenaste maske v karoseriji vozila, notranjost pa prinaša svetel in odprt prostor, ki je hkrati preprost in razkošen ter izraža Lexusovo gostoljubje Omotenashi in rokodelsko znanje Takumi.
ZUNANJA OBLIKA
Izdelava vozila na povsem novi platformi za baterijska električna vozila je odprla nove možnosti oblikovanja in svobodo pri ustvarjanju podobe, ki RZ 450e loči od drugih vozil. Hkrati je njegova oblika evolucija Lexusove inovativne napredne zasnove »Next Chapter«. Vključuje teme, ki jih je mogoče videti pri drugih novih Lexusovih modelih, kot je RX.
Osnovna zamisel je bila brezhibna, čustvena zasnova, ki črpa navdih iz izkušnje vožnje z baterijskim električnim vozilom. RZ je takoj prepoznaven kot Lexus ter tudi kot baterijsko električno vozilo, saj njegove linije odražajo njegov dinamični značaj.
Nova, posebna platforma baterijskega električnega vozila in električni pogonski sklop omogočata nižje težišče vozila RZ in nižji profil sprednjega dela. To je izhodiščna točka za silhueto, ki se prek gladkega kabinskega dela prevesi v vrhnjo točko v zadnjem delu strešne linije, kar potnikom na zadnjih sedežih omogoča več prostora za glavo (67 mm). Elegantna vodoravna os vrat poudarja dolgo medosno razdaljo, velika 18- in 20-palčna platišča pa so pomaknjena v smeri vogalov, kar izraža stabilnost in nizko težišče.
RZ meri v dolžino 4805 mm, medosna razdalja je 2850 mm, previsi so kratki – spredaj 995 mm, zadaj 960 mm. Skupna višina je 1635 mm, širina pa 1895 mm (brez zunanjih ogledal). Po zunanjih dimenzijah in merah se RZ uvršča med Lexusov srednje velik model NX in velikega športnega terenca RX.
Pri pogledu od strani zasnova poudari prostornino okoli sprednjih koles, kar ponazarja moč sprednje osi, medtem ko so zadnja kolesa potisnjena nazaj, kar ustvari »navorni« videz. Vrata odlikujejo kontrastne linije in markantna površinska obdelava, kar ustvari vtis zlitja sprednjega in zadnjega dela.
Tako kot pri nedavno predstavljenem povsem novem modelu RX je tudi pri tej zasnovi značilna vretenasta maska motornega pokrova globlje vpeta v celotno obliko sprednjega dela, kar ustvarja močnejši tridimenzionalni učinek. Ker električni pogonski sklop potrebuje manjši pretok hladilnega zraka kot motor z notranjim zgorevanjem, je bila opuščena klasična mreža hladilnika. Namesto tega je ta površina obdelana v barvi karoserije, medtem ko položaj ozkih žarometov in zatemnitev vogalov odbijača poudarjata osrednjo obliko vretena in ustvarjata značilen videz baterijskega električnega vozila Lexus.
Novo zasnovani žarometi se zlivajo z vretenasto karoserijo. So izjemno nizki in poudarjajo Lexusov motiv v obliki črke L v dnevnih lučeh, medtem ko so glavni žarometi in smerniki v skladu z zasnovo manj izraziti.
Zadnji del vozila odlikuje moderen, visokotehnološki videz z deljenim strešnim spojlerjem, ki podaljša gladek potek zasnove v smeri zadka in prispeva k stabilnosti vozila.
Podolgovata svetlobna črta LED po vsej širini vozila je postala zaščitni znak Lexusovega oblikovanja. Z geometrijskim vzorcem se ovija okoli mišičastega zadnjega dela in ima izjemno tanek sredinski del, zaradi katerega je novi napis LEXUS na zadnjih vratih zelo izrazit. Zadnji kolotek je razširjen na 1627 mm (+15 mm v primerjavi s sprednjim kolotekom), kar še bolj poudari čvrst videz vozila.
Z brezemisijskim delovanjem bo RZ pomagal Lexusu pri njegovem prizadevanju za ogljično nevtralnost in trajnostno mobilno družbo. Pri tem se ne osredotočamo le na zmogljivost vozila na cesti, temveč na njegov celoten življenjski cikel, od nabave delov, proizvodnje in lastništva ter vse do končne odstranitve. V Lexusovi tovarni Motomachi, proizvodnem centru za RZ, so že uvedli nove metode v procesih, ki povzročajo največ emisij.
V skladu z načrti bo RZ v obdobju po uvedbi na trg ponudil še dodatno izboljšano vozno izkušnjo z opcijskim sistemom krmiljenja prek žice. Lexusov nov sistem za oprijem One Motion Grip, ki je trenutno v razvoju, bo omogočil lažje in še natančnejše krmiljenje, ne da bi se odpovedali pomembnim povratnim informacijam o vozni površini.
Aerodinamične lastnosti
Pozornost na aerodinamičnost je bila ključnega pomena za doseganje nizkega koeficienta zračnega upora (0,293 Cd), ki prispeva k energetski učinkovitosti vozila.
Oblika kabine je bila optimizirana za nemoten pretok zraka na zunanji strani in udobje v notranjosti. Letvica stranskih oken je lepo poravnana s karoserijo, kar pomaga uravnavati pretok zraka in ohranjati stabilnost vozila. Zadnji spojler je zasnovan tako, da prispeva k boljši vodljivosti in stabilnosti pri vožnji naravnost in ob bočnem vetru, ne da bi povzročal zračni upor. Tudi zadnja vrata so oblikovana tako, da uravnavajo kot zračnega toka s strehe, kar zmanjšuje zračni upor in prispeva k občutku voznika, da je vozilo v tesnem oprijemu s cesto.
Dodaten dejavnik zmanjševanja zračnega upora je popolnoma pokrito dno, sprednji del ima vdolbinice, ki pomagajo ohranjati stabilnost pri visokih hitrostih, zadnji del pa rebra, ki usmerjajo zračni tok od koles nazaj. Majhna odprtina sprednje maske ima zračne lopute, ki se samodejno zaprejo, kadar pretok hladilnega zraka v motorni prostor ni potreben.