»S športnim terencem RX 500h smo želeli ustvariti avtomobil, ki nudi navdušujočo vozniško izkušnjo in ustvarja dialog z voznikom. Za uresničitev tega cilja smo dodatno izpopolnili filozofijo Lexus Driving Signature, ki na novo povzema bistvo vozila, hkrati pa smo izkoristili tudi vse prednosti štirikolesnega pogona DIRECT4,” pojasnjuje glavni inženir Takaaki Ohno in dodaja:
»Športni terenec RX 500h s svojim hibridno-električnim sistemom in zadnjim elektromotorjem zagotavlja zmogljivo in odzivno vozniško izkušnjo. Zavore nudijo odličen nadzor in togost, avtomobil pa je opremljen tudi z dinamičnim zadnjim krmiljenjem, ki zagotavlja agilno manevriranje in občutek varnosti pri visoki hitrosti. To dodatno izboljša voznikovo povezanost z avtomobilom in zagotavlja prijetno vozniško izkušnjo. Predvsem pa gre za model, ki v ponudbi športnega terenca RX, skupaj z varčnimi hibridno-električnimi in priključno-hibridnimi električnimi modeli zagotavlja raznolikost, ki lahko zadovolji potrebe in želje širšega kroga strank.«
Nova usmeritev hibridno-električne tehnologije
Nova arhitektura hibridnega pogonskega sklopa je drugačna od vsega, kar je Lexus izdelal doslej. Osnovno načelo samopolnjenja ostaja enako, vendar je sprednji elektromotor nameščen med motorjem in novim samodejnim menjalnikom, s sklopko na vsaki strani. Ta zasnova omogoča močan prenos moči, hkrati pa ohranja zmogljivost vožnje v električnem načinu, ki je značilna za polno hibridni električni sistem znamke Lexus.
To je najmočnejši RX doslej, ki zmore 371 konjskih moči in največji navor 550 Nm, od 0 do 100 km/h pa pospeši v 6,2 sekunde. To je zmogljivosti, ki bi jo lahko pričakovali od trilitrskega motorja V6. Vendar se RX 500h ponaša tudi z izjemno energijsko učinkovitostjo, saj se njegova poraba v kombiniranem ciklu WLTP giblje med 8,0 do 8,3 l/100 km.
Prvič je predstavljen tudi novi kompaktni šeststopenjski samodejni menjalnik, ki še bolje izkorišča potencial visokega navora turbomotorja. Zasnovan je tako, da se izogne pogostemu prestavljanju in vozniku ponuja možnost ročnega upravljanja z uporabo posebnih ročic na volanu. Ko voznik pritisne na stopalko za plin, v trenutku občuti zmogljivost linearnega pospeševanja.
RX 500h je prvi model znamke Lexus, ki je opremljen z bipolarno nikelj-metal-hidridno baterijo (NiMH). Ta tehnologija zmanjša upor, tako da ima baterija višjo zmogljivost obremenitve in praznjenja. Omogoča tudi optimizacijo velikosti baterijske enote, saj je v istem prostoru mogoče namestiti za 40 odstotkov večje število celic v primerjavi s standardno baterijo NiMH. Te lastnosti omogočajo, da enota enake velikosti proizvede dvakrat večjo moč. Voznik lahko uživa v prednosti močnejšega pospeševanja, medtem ko lokacija baterije pod zadnjim sedežem avtomobila pomaga pri ustvarjanju nizkega težišča ter preprečuje izgubo prostora v kabini in prtljažniku. Zahvaljujoč izboljšanemu sistemu zračnega hlajenja baterijo odlikuje tudi tišje delovanje.
Nadzor s štirikolesnim pogonom DIRECT4
RX 500h je prvi model iz palete velikega razkošnega terenca RX, ki je opremljen z novim štirikolesnim pogonom DIRECT4. Gre za pametni elektronski nadzorni sistem, ki v trenutku prilagodi navor sprednjega in zadnjega pogona na vsa štiri kolesa ter na ta način zagotovi optimalen oprijem in ohrani stabilnost vozila. Pogon na zadnja kolesa zagotavlja zadnja električna os z ločenim elektromotorjem in inverterjem. Vse te lastnosti soustvarjajo udobnejšo vožnjo z boljšim nadzorom, vozniku pa omogoča še boljši občutek povezanosti z vozilom.
Prilagojene dinamične funkcije
RX 500h učinkovito izkorišča prednosti platforme Lexus GA-K, ki omogoča zasnovo z nizkim težiščem, visoko togostjo karoserije in uravnoteženo šasijo z dobrimi vztrajnostnimi lastnostmi. Na podlagi tega so bili dinamični elementi avtomobila prilagojeni in zasnovani tako, da se osredotočajo na zmogljivost. Ti vključujejo dinamično zadnje krmiljenje, ki glede na hitrost in smer avtomobila samodejno nastavi najboljši kot krmiljenja zadnjih koles. Pri nizki hitrosti se kolesa premikajo v nasprotju s sprednjimi kolesi, kar omogoča okretno manevriranje. Pri visoki hitrosti pa se obračajo v skladu s sprednjo osjo, kar pomaga ohranjati stabilnost avtomobila. Sistem omogoča štiristopinjsko obračanje zadnjih koles.
Nameščene so tudi zmogljivejše zavore s 400-milimetrskimi prezračevanimi sprednjimi diski in šestbatnimi aluminijastimi zavornimi čeljustmi, ki niso lebdeče (kot pri drugih novih modelih RX), kar zagotavlja precej večjo togost. S povečano površino zavornih ploščic zagotavljajo bolj neposredno in stabilno zaviranje. Zavorne čeljusti so črne barve in so dekorirane z logotipom Lexus. Na voljo je tudi prilagodljivo variabilno vzmetenje s hitro odzivnostjo in neodvisnim nadzorom blaženja, ki se uporablja za vsako kolo posebej.
Slog, ki izžareva zmogljivost
RX 500h je avtomobil, ki izstopa tudi s svojim slogom, s katerim je izražen oblikovalski jezik Next Chapter. Opremljen je s 53,34-centimetrskimi (21-palčnimi) večkrakimi litimi platišči. Obrobe kolesnih lokov in pragovi so zasnovani v barvi karoserije, nekateri dekorativni elementi pa so izvedeni v svetleče črni barvi (Piano Black). Odbijači se ponašajo s posebno aerodinamično zasnovo.
Značilni vretenasti zračnik motorja s svojo ekskluzivno zasnovo izžareva športno naravnanost. Oznake F SPORT pa sporočajo, da gre za avtomobil, ki ga odlikuje izjemna zmogljivost. Športna tematika se nadaljuje tudi v notranjosti, kjer izstopajo poseben volan F SPORT, športna prestavna ročica ter komplet aluminijastih stopalk. Športna sprednja sedeža sta oblečena v usnje z bočnimi oporniki v izvedbi Ultrasuede.
Za več informacij, prosimo, obiščite:
https://www.lexus.eu/car-models/the-all-new-rx/world-premiere/