IZBERITE
ODKRIJTE LEXUS

SVETOVLJAN

Povsem novi Lexus NX je mnogo več kot le druga generacija priljubljenega srednje velikega športnega terenca znamke Lexus. To je avtomobil, ki znamki Lexus odpira novo poglavje in napoveduje nove oblikovalske smernice ter predstavlja nove pogonske sklope, med katerimi je prvič tudi električna priključnohibridna različica.

Originalni NX, ki je bil predstavljen leta 2014, je hitro postal najbolje prodajani model znamke Lexus v regiji. Do zdaj je bilo prodanih več kot 175.000 primerkov, po katerih so večinoma posegali kupci, ki pred tem niso vozili avtomobilov znamke Lexus. Trenutno športni terenec NX pomeni približno tretjino prodaje avtomobilov znamke Lexus na evropskem trgu. Hkrati pa je NX tudi temeljni globalni model, katerega prodajne številke presegajo milijon prodanih primerkov.

“Novi NX je zasnovan tako, da izpolnjuje potrebe kupcev na različnih koncih sveta, ki prisegajo na različne življenjske sloge. Njegove ključne točke so elektrifikacija, oblika, vozne zmogljivosti in sodobna tehnologija," razlaga glavni inženir Takeaki Kato.

NX prinaša tudi precejšnjo spremembo pri snovanju in razvoju novih avtomobilov znamke Lexus, ki vključuje digitalno-računalniške modelirne tehnike ter še bolj premišljene inženirske rešitve, ki zagotavljajo višjo stopnjo kakovosti. Hkrati pa so še vedno prisotni rokodelski mojstri takumiji, ki s svojimi izurjenimi rokami, ušesi in očmi kakovosti dodajajo najvišjo raven najbolj občutljive senzorike.

Funkcionalna lepota

S predstavitvijo novega športnega terenca NX znamka Lexus vstopa v novo evolucijsko obdobje. Pri tem pa ohranja temelje, postavljene s filozofijo L-finesse, ki s prefinjenim občutkom združuje sodobno obliko in napredno tehnologijo.

Poglavitni namen je bil ohraniti avantgardni značaj, ki se je s svojo sofisticiranostjo in dinamiko že pri prvi generaciji športnega terenca NX izkazal za izjemno privlačnega. Pri novem modelu so te prvine še bolj dovršene, premišljene in dodelane ter soustvarjajo dinamični oblikovalski jezik. Rezultat je tako imenovana funkcionalna lepota, pri kateri se oblika meša z zmogljivostjo, skupaj pa ustvarjata celoto, ki jo odlikujejo boljša aerodinamika, nižja stopnja hrupa in manjša poraba goriva.

Koncept Tazuna

Novi NX je prvi model znamke Lexus, pri katerem je voznikov kokpit nastal na podlagi koncepta Tazuna, ki je bil predstavljen pri prototipu Lexus LF-30 Electrified.

Beseda tazuna v japonskem jeziku označuje nadzor jezdeca nad konjem. V avtomobilskem jeziku to pomeni aplikacijo načela roke na volanu, oči na cesti. Poleg tega tovrstna zasnova kokpita povečuje kakovost vozniške izkušnje, voznika navdaja s samozavestjo in mu zagotavlja boljši nadzor nad vozilom in boljši pregled nad okolico.

“Na novo smo zasnovali idealen kokpit, ki vozniku omogoča še boljšo povezanost z avtomobilom. Povezava je po novem še bolj intuitivna in omogoča boljši nadzor nad vozilom," pravi glavni inženir Takeaki Kato. Pri vožnji je najpomembnejša voznikova osredotočenost na dogajanje na cesti. Zato so multiinformacijski zaslon, multimedijski zaslon, števci in opcijski projekcijski zaslon zasnovani tako, da omogočajo takojšen dostop do informacij.

Oblika, kakovost in obdelava izžarevajo tradicijo znamke Lexus, poleg tega pa tudi načela japonskega gostoljubja omotenaši. Mojstri ročnega dela takumiji pa so z izborom kakovostnih materialov in natančnih metod izdelave zagotovili popolnost vsega, česar se je v avtomobilu mogoče dotakniti, slišati ali videti. 

Novi hibridni in priključno-hibridni pogonski sklopi.

Zaradi novih naprednih samopolnilnih in priključnohibridnih pogonskih sklopov je NX bolj energijsko učinkovit, prijazen do okolja in tih kot srednje veliki športni terenci z dizelskimi motorji. Njegova zasnova je rezultat več kot 15-letne pionirske vloge na področju avtomobilske elektrifikacije. Samopolnilni hibridni pogonski sklop, ki je nameščen v model NX 350h, zagotavlja še več moči in boljši pospešek, poleg tega pa se ponaša z najmanjšo porabo goriva in najnižjimi emisijami CO2 v svojem razredu.

Model NX 450h+ pa postavlja nove standarde v svetu priključnih hibridov in pomeni utelešenje vizije Lexus Electrified. Pri vsem skupaj pa ne gre samo za doseg, zmogljivost baterije, moč in pospeške, ki so sami po sebi izjemno impresivni. Kljub najboljši energijski učinkovitosti v svojem razredu se NX še vedno ponaša z velikim prtljažnim prostorom in rezervoarjem za gorivo.

Lexus Driving Signature

Razvoj dinamičnih zmogljivosti novega športnega terenca NX temelji na zagotavljanju sistema Lexus Driving Signature, ki je idealna kombinacija udobja, krmiljenja, pospeševanja in zaviranja. Sistem namreč v vsakem trenutku zvesto zaznava voznikove namere in ga navdaja z večjo samozavestjo, posledično pa tudi z boljšim nadzorom nad vozilom in povezavo z njim.

Vse to omogoča predvsem uporaba platforme K globalne arhitekture znamke Lexus (GA-K). V primerjavi s prvo generacijo se novi model ponaša s še boljšimi dinamičnimi zmogljivostmi, za 20 mm nižjim težiščem, širšima kolotekoma in izboljšano razporeditvijo teže med sprednjim in zadnjim delom vozila. Zagotovljena je tudi večja togost šasije, ki se kaže v boljši dinamiki, odzivnosti in stabilnosti. Glede tega je novi NX kar za 30 odstotkov boljši od prve generacije.

Sistem štirikolesnega pogona

Štirikolesni pogon je že ob predstavitvi na voljo pri vseh različicah novega športnega terenca NX.

Lahek in kompakten pametni elektronski sistem Lexus E-Four je standardno vgrajen v priključno-hibridno različico NX 450h+, opcijsko pa je na voljo tudi pri hibridno-električni različici NX 350h. Sistem uporablja dodaten elektromotor na zadnji premi, ki zagotavlja samodejno razporeditev navora med sprednja in zadnja kolesa v razmerjih med 60:40 in 20:80. S tem zagotavlja odličen oprijem tudi pri speljevanju v zasneženih in spolzkih voznih razmerah.

Povsem nova multimedijska platforma

Novi model športnega terenca NX predstavlja tudi povsem novo multimedijsko platformo, ki prepriča s svojo povečano močjo, hitrejšo odzivnostjo in bolj intuitivnim upravljanjem. Osrčje je novi za dotik občutljivi zaslon, ki s svojo preprosto uporabnostjo spominja na tablični računalnik.

Standardni sistem Lexus Link Connect je opremljen s 25 cm (9,8-palčnim) za dotik občutljivim zaslonom, prevlečenim s posebnim slojem, ki preprečuje bleščanje. Osrednja procesna enota je 2,4-krat hitrejša kot v predhodni različici. Pri višjih paketih opreme je na voljo Lexus Link Pro, ki ponuja 35,5 cm (14-palčni) za dotik občutljivi zaslon, ki je eden največjih v razredu športnega terenca NX. Ponuja izjemno grafiko in visoko ločljivost v vseh svetlobnih razmerah. Osrednja procesna enota je kar 3,6-krat hitrejša kot pri prejšnji generaciji in 1,5-krat hitrejša kot standardni sistem Lexus Link Connect.

Navigacija v oblaku

Novi NX je prvi avtomobil v svojem razredu, ki kot del standardne opreme ponuja navigacijo v oblaku (na trgih, na katerih je ta storitev na voljo). Podatkovni komunikacijski modul navigaciji v avtomobilu omogoča nenehno povezavo, prek katere zagotavlja podatke o trenutnih prometnih razmerah, nesrečah in voznih razmerah. Tako imenovane trenutne informacije omogočajo učinkovitejše načrtovanje potovanja in izogib morebitnim zastojem.

Lexus Link

Podatkovni komunikacijski modul omogoča tudi številne funkcije, ki so uporabniku na voljo na daljavo in jih lahko upravlja prek aplikacije Lexus Link na svojem pametnem telefonu.

Povezljive storitve vključujejo odklepanje in zaklepanje vozila, odpiranje vrat prtljažnika, gretje volanskega obroča in sedežev, uravnavanje klimatske naprave v potniški kabini, pripravo vozila za potovanje ... Vklopiti je mogoče tudi pozicijske luč za lažje iskanje avtomobila na velikem parkirišču.

Poleg tega aplikacija Lexus Link omogoča tudi analitiko vožnje, tako imenovani hybrid coaching, s katerim je mogoče povečati izkoristek vožnje v električnem načinu, porabo goriva in funkcijo Poišči moj avtomobil. V različici NX 450h+ je mogoče tudi spremljanje nivoja baterije, programiranje polnjenja in timer polnjenja.

Vrhunska varnost

Znamki Lexus pripada vodilna vloga na področju avtomobilske varnosti, ki hkrati vključuje tudi zavezo za zmanjševanje prometnih nesreč. Njihove sodobne tehnologije pa so na voljo čedalje večjemu številu voznikov. Prav zaradi tega je varnostni paket Lexus Safety System + pri vseh različicah novega športnega terenca NX del standardne opreme.

Tretja generacija prinaša najnovejšo tehnologijo in izboljšave sedanjih sistemov, ki so po novem še bolj zmogljivi in funkcionalni. Izboljšav so deležni tudi radar in kamere, ki igrajo ključno vlogo pri zaznavanju nevarnosti. Vsi sistemi delujejo naravno in intuitivno in povečujejo voznikovo samozavest. Njihovo delovanje pa je skladno z novo platformo in pogonskimi sklopi.

Asistent za varni izstop

Povsem nov je elektronski sistem e-latch, ki je povezan s sistemom za zaznavanje mrtvega kota. Če sistem zazna, da se od zadaj približuje drugo vozilo, se vklopi utripajoča opozorilna lučka, hkrati pa sistem prepreči odpiranje vrat.

Pri Lexusu so prepričani, da lahko ta inovativni sistem pomaga pri preprečevanju kar 95 odstotkov nesreč, ki so posledica neprevidnega odpiranja vrat.

Digitalno vzvratno ogledalo

Novi NX je lahko opremljen tudi z digitalnim vzvratnim ogledalom, ki vozniku omogoča širokokotni pregled nad dogajanjem za vozilom. Hkrati pa digitalno ogledalo prikaže sliko brez kakršnihkoli ovir. Za svoje delovanje uporablja vzvratno kamero. Pogleda ne ovirajo ne naslonjala sedežev ne potniki na zadnjih sedežih, odlična vidljivost in jasna slika sta zagotovljeni tudi ponoči in v slabih vremenskih razmerah.

Panoramski monitor, ki omogoča pregled nad dogajanjem na tleh.

Novi NX ima tudi panoramski monitor, ki omogoča pregled nad dogajanjem pod avtomobilom. Ustvarja vtis, kot da bi bili sedeži in tla avtomobila prozorni. Voznik ima zato odličen pregled nad okolico vozila, poenostavljena in povečana je tudi varnost manevriranja.

Napredni parkirni asistent z vzvratnim parkiranjem

Novi NX je na voljo tudi z naprednim parkirnim asistentom, ki je podoben tistemu, s katerim je opremljena limuzina LS. Ponuja vse, kar je potrebno za izvedbo parkirnega manevra, vključno z avtomatskim nadzorom krmiljenja, menjalnika in zaviranja.

Leta 2022 bo napredni parkirni asistent prvič pri avtomobilu znamke Lexus še dodatno izboljšan s funkcijo vzvratnega parkiranja. Voznik bo lahko vozilo parkiral od zunaj, ne da bi sploh sedel za volanom avtomobila. Manever parkiranja na parkirno mesto ali z njega bo lahko izvedel z uporabo aplikacije Lexus Link na pametnem telefonu. Sistem bo na voljo za vsa vozila nove generacije (tudi tista, ki bodo že v uporabi), funkcija pa bo dostopna prek brezžične posodobitve programske opreme.

OKVIRČEK:

Zvezda Beneškega filmskega festivala

Lexus je imel kot uradni avtomobilski partner 78. različice Mednarodnega beneškega filmskega festivala že peto leto zapored priložnost za druženje z zvezdniki iz filmskega sveta. Na rdeči preprogi je spremljal številne ugledne goste in jih navduševal s paleto svojih elektrificiranih vozil, ki so jo sestavljali športni terenci NX, UX in RX, limuzina ES in kupe LC. Predstavila sta se tudi športni terenec UX 300e, ki je sploh prvi povsem električni model znamke, ter večkrat nagrajeni kabriolet LC Convertible.

A glavna vloga je pripadla novemu srednje velikemu športnemu terencu NX, ki se je prav v Benetkah doživel svoj ognjeni krst doživel svoj ognjeni krst.

Edoardo Leo, ambasador znamke Lexus, sicer pa priznani igralec, režiser, scenarist in cineast, je v svojem predavanju razložil, kako je znamka Lexus s svojimi vrednotami povezana s filmsko umetnostjo. Partnerstvo med znamko Lexus in svetom kinematografije se je rodilo iz obojestranske strasti do ustvarjanja nepozabnih emocij in trenutkov, pozornosti do detajlov, inovacij in vizij.

"Lexus s ponosom podpira kinematografijo in s pomočjo igralca Edoarda Lea razlaga svojo dolgoletno povezanost s sedmo umetnostjo. Beneški filmski festival je bila hkrati odlična priložnost za predstavitev novega športnega terenca NX, ki predstavlja našo vizijo elektrificirane mobilnosti, ki temelji na najboljših tehnologijah, udobju in dizajnu," je povedal Maurizio Perinetti, direktor Lexus Italia.